0.6 C
București
sâmbătă, ianuarie 18, 2025
AcasăClujUn nou serviciu public al Consiliului Județean Cluj, cel de stare civilă,...

Un nou serviciu public al Consiliului Județean Cluj, cel de stare civilă, va fi digitalizat

Articole Similare

Pare că va exista un nou Mercedes S-Class Coupe până la urmă

În lumea automobilelor de lux, Mercedes-Benz a fost...

Alimentația potrivită pentru pisicile care trăiesc în apartament

Ce tipuri de hrană sunt recomandate și cum să...

Gestionarea eficientă a deșeurilor la bloc. Cum să implementezi un sistem de colectare selectivă

Gestionarea eficientă a deșeurilor reprezintă o provocare majoră pentru...

Soluții pentru îmbunătățirea siguranței în bloc: Camere de supraveghere și interfoane moderne

Siguranța într-un bloc de locuințe reprezintă o prioritate pentru...

Beneficiile grădinilor comunitare și întreținerea spațiilor verzi

Grădinile comunitare și spațiile verzi sunt mai mult decât...

Consiliul Județean Cluj, prin Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor, va implementa proiectul european „Sistemul Informatic Integrat de Emitere a Actelor de Stare Civilă” (S.I.I.E.A.S.C.). Prin intermediul acestuia se urmărește informatizarea, la nivelul întregului județ, a componentei de stare civilă, respectiv digitalizarea integrală a sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea documentelor de stare civilă.

Primii pași în vederea implementării acestui proiect au fost deja realizați, prin dotarea DJEP Cluj cu echipamentele informatice și perifericele specifice necesare. Ulterior, proiectul va fi extins, la nivelul întregului județ, prin dotarea tuturor celor 81 de oficii de stare civilă cu astfel de echipamente hardware și software.

După instalarea și testarea platformei informatice, DJEP Cluj va începe procesul de instruire a tuturor ofițerilor de stare civilă din județ, în vederea utilizării corecte a sistemului. Apoi, în contextul emiterii online a actelor de stare civilă, angajații instituției județene vor proceda la exercitarea controlului metodologic și la verificarea legalității documentelor digitale solicitate.

Proiectul privind informatizarea actelor de stare civilă este gestionat de Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor București și inclus în Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România. Valoarea totală a proiectului este de cca. 185 de milioane de lei, banii fiind asigurați din Fondul European de Dezvoltare Regională.

„Acest nou proiect de digitalizare va permite clujenilor să completeze și să transmită online formularele pentru eliberarea certificatelor de naștere, căsătorie, divorț sau deces. Fără deplasări la sediul oficiului de stare civilă, fără cozi și copii după documente! De asemenea, aplicația informatică integrată va crește gradul de interoperabilitate a bazelor de date, fapt care se va traduce printr-un timp mai scurt de soluționare a cererilor”, a declarat Alin Tișe, președintele CJ Cluj, Alin Tișe.

Parteneri