0.6 C
București
sâmbătă, ianuarie 18, 2025
AcasăActualitateO formalitate: Parlamentul European „a aprobat” încetarea vânzării de automobile noi cu...

O formalitate: Parlamentul European „a aprobat” încetarea vânzării de automobile noi cu motoare termice începând din 2035

Articole Similare

Pare că va exista un nou Mercedes S-Class Coupe până la urmă

În lumea automobilelor de lux, Mercedes-Benz a fost...

Alimentația potrivită pentru pisicile care trăiesc în apartament

Ce tipuri de hrană sunt recomandate și cum să...

Gestionarea eficientă a deșeurilor la bloc. Cum să implementezi un sistem de colectare selectivă

Gestionarea eficientă a deșeurilor reprezintă o provocare majoră pentru...

Soluții pentru îmbunătățirea siguranței în bloc: Camere de supraveghere și interfoane moderne

Siguranța într-un bloc de locuințe reprezintă o prioritate pentru...

Beneficiile grădinilor comunitare și întreținerea spațiilor verzi

Grădinile comunitare și spațiile verzi sunt mai mult decât...

Parlamentul European a aprobat, marţi, printr-un vot final, regulamentul care pune punct vânzării de automobile noi echipate cu motoare termice începând din 2035, informează Agerpres.

„Regulamentul încurajează producţia de vehicule cu emisii scăzute sau zero. El cuprinde o revizuire ambiţioasă a obiectivelor pentru 2030 şi un obiectiv de emisii zero pentru 2035, care este esenţial pentru a putea realiza neutralitatea climatică până în 2050. Obiectivele oferă claritate industriei auto şi stimulează inovaţia şi investiţiile în cazul producătorilor de maşini. Consumatorii vor putea cumpăra şi conduce mai ieftin maşinile cu emisii zero, iar o piaţă la mâna a doua va apărea mai rapid. Astfel, condusul sustenabil va deveni accesibil tuturor”, a declarat eurodeputatul olandez Jan Huitema, care este raportor pe acest proiect.

Noua legislaţie stabileşte are ca scop reducerea emisiilor de CO2 produse de autoturismele şi camionetele noi cu 100%. Obiectivele intermediare pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme şi 50% pentru camionete. Regulamentul prevede însă că producătorii care au o producție mică anuală (între 1.000 şi 10.000 de autoturisme noi sau între 1.000 şi 22.000 de camionete noi) pot obţine o derogare până la sfârşitul anului 2035. Pe de altă parte, vor fi promovate stimulentele pentru producătorii de vehicule cu emisii zero sau cu emisii scăzute, precum cele electrice sau hibride performante. Între 2025 şi 2029, valoarea de referinţă pentru mecanismul existent de stimulare pentru vehiculele cu emisii zero şi cu emisii scăzute va fi de 25% pentru vânzarea de autoturisme noi şi de 17% pentru camionetele noi, urmând să fie eliminată din 2030. Din doi în doi ani, începând cu sfârşitul anului 2025, Comisia va publica un raport pentru a evalua progresele înregistrate în domeniul mobilităţii rutiere cu emisii zero. După votul final din Parlamentul European, textul va trebui să fie aprobat oficial şi de Consiliu, urmând să fie publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la scurt timp după aceasta.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Ghidul incorect politic – Despre încălzirea globală și ecologism, de Christopher C. Horner, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.

Votul nu are nicio relevanță, deoarece decizia fusese luată deja de către Comisia Europeană, iar Parlamentul European nu are puterea de a emite legi.

Parteneri