7.4 C
București
luni, decembrie 9, 2024
AcasăActualitateRovinieta se va scumpi cu aproape 40%

Rovinieta se va scumpi cu aproape 40%

Articole Similare

Cele mai importante lucrări agricole în luna ianuarie

Luna ianuarie marchează un nou capitol pentru agricultori, o...

Cum alegi espressorul perfect pentru tine?

Majoritatea oamenilor își încep ziua cu o cafea aburindă,...

Bashar Al-Assad a primit azil la Moscova

Liderul sirian și familia acestuia s-au refugiat în Rusia...

Ministerul Transporturilor vrea să crească valoarea rovinietei. Prima scumpire, de aproape 40%, ar urma să fie aplicată peste trei ani. O nouă majorare a taxei de drum ar urma să fie în 2035 – 66%. Aceste tarife sunt valabile pentru mașinile Euro 6. Cine poluează mai mult va plăti suplimentar.

Practic, autoturismele ar urma să plătească așa cum plătesc și în acest moment, adică o rovinietă valabilă pe o perioadă de timp (o săptămână, o lună, un an), însă va fi diferențiată în funcție de norma de poluare a mașinii. Mașinile care au normă de poluare Euro 6 vor avea cele mai mici tarife. Cu toate acestea, chiar și pentru ele va crește tariful de rovinietă din 2026. Propunerea venită din partea Ministerului Transportului este, de exemplu, ca rovinieta valabilă un an pentru mașinile Euro 6 să crească de la 28 de euro, cât este acum, la aproape 39 de euro, o creștere de aproape 40%.

Citește și: EXCLUSIV Ultimul parlamentar la școala doctorală a SRI, la un pas de a doua exmatriculare. El crede ca NATO funcționează ca un serviciu secret

Ea ar urma să se scumpească gradual, începând cu 2026 și până în 2035, astfel încât în 2035 să ajungă undeva la 46,5 euro, adică o creștere față de nivelul actual de aproape 66%. Mașinile care au norme de poluare ceva mai mici vor avea creșteri suplimentare pentru rovinietă: între 30% și 10%. Pentru vehiculele de marfă, rovinieta se va plăti după alte reguli. 

Șoferii de TIR, de exemplu, vor achita în funcție de cât circulă pe rețeaua de drumuri și autostrăzi a României, dar și în funcție de norma de poluare. Va fi taxată circulația atât pe drumurile naționale, cât și pe autostrăzi, însă se propune ca tariful pentru circulația pe drumurile naționale să fie cu aproximativ 50% mai mic decât cel pentru autostrăzi. România s-a angajat prin PNRR să modifice modelul actual de calcul al rovinietei, scrie Monitorul de Cluj.

Sursă foto depositphotos.com

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

Parteneri