Compania de Drumuri va organiza o a treia licitație pentru lucrările de reabilitare a podului de pe Autostrada A1 care traversează Centura Capitalei. În cadrul primelor două licitații organizate în 2023 nu s-a înregistrat interes din partea niciunei firme.
Podul, construit în 1970 și consolidat ultima oară în 1999, necesită lucrări de consolidare pentru ambele sensuri de circulație. Potrivit caietului de sarcini, lucrările vor fi realizate prin închiderea circulației pe câte un sens și devierea acesteia pe sensul opus, asemănător cu cele de la podurile Fetești și Cernavodă de pe Autostrada Soarelui. Posibilitatea ca valoarea financiară să nu acopere costul real al lucrărilor ar putea fi unul dintre motivele pentru care nu s-au primit oferte în cadrul licitațiilor anterioare.
Se presupune că una dintre cauzele absenței ofertelor ar putea fi faptul că restricționarea traficului pe Autostrada A1 București – Pitești ar putea reprezenta o problemă. Această autostradă este cea mai circulată din România, cu un trafic mediu de aproximativ 50.000 de autovehicule pe zi.
În cazul în care vor fi depuse oferte, lucrările de reparație a podului de peste Centura ar urma să dureze 7 luni, conform caietului de sarcini. Expertiza tehnică a fost finalizată în 2018, iar proiectul tehnic a fost aprobat în 2020. Autorizația de construire a fost emisă în iulie 2022, dar până în prezent nu s-a desemnat nicio firmă care să realizeze lucrările.