3.9 C
București
sâmbătă, decembrie 7, 2024
AcasăPrahovalibera.roGermania | Vânzările de mașini electrice au scăzut cu 83%, în prima...

Germania | Vânzările de mașini electrice au scăzut cu 83%, în prima lună din 2023 față de decembrie 2022. Piața electricelor, în cădere liberă și-n Franța sau Olanda

Articole Similare

Lipsa modelelor hibride de la Nissan: O decizie care ar putea costa scump compania

În lumea dinamică a industriei auto, deciziile strategice...

Bunăstarea unei pisici în apartament: Cum să îi oferi un mediu sănătos și fericit

Pisicile sunt animale adaptabile și pot trăi fericite într-un...

Cum să-ți personalizezi apartamentul cu un buget redus

Transformarea unui apartament într-un spațiu care să reflecte personalitatea...

Culorile care transformă un apartament într-un spațiu relaxant

Culorile joacă un rol esențial în crearea atmosferei dintr-o...

Cum să îți creezi un colț de lucru ergonomic acasă

Odată cu creșterea popularității lucratului de acasă, tot mai...

Piața germană de automobile dă un semnal puternic împotriva mașinilor pe baterii după ce în luna ianuarie 2023, vânzările au scăzut cu 83% față de decembrie 2022, relevă oficialii de la KBA (Kraftfahrt-Bundesamt), autoritatea de specialitate germană.

Mai precis, dacă în decembrie 2022 au fost vândute peste 104.000 de exemplare electrice, în ianuarie s-au vândut doar 18.100 de mașini.

Un factor important pentru acest colaps îl constituie echivalentul programului „Rabla” de la noi. Din 2023, acest program oferă doar 4.500 de euro pentru cei care vor să-și ia o mașină electrică, însă dacă prețul mașinii depășește suma de 40.000 euro reducerea de tipul „Rabla” a scăzut până la un nivel de 3.000 euro.

In 2022 reducerile date de statul german pentru masinile electrice erau de 9.000 euro.

Conform unui studiu realizat de Autoscout24, masina electrica este „în cădere liberă” pe majoritatea piețelor pentru că este prea scumpă, are prea multe lipsuri față de una tradițională și programele de ajutorare al șoferilor cu reduceri de tipul Rabla dispar încet de pe piețele importante precum Franța, Norvegia, Olanda și Germania, scrie Autolatest.

Reamintim că mai multe țări, între care Polonia, Italia, dar și Bulgaria sau România se opun intenției UE de a interzice vânzarea mașinilor noi cu motoare pe benzină sau motorină.

Partidul AUR, de opoziție, a declarat că acest plan al UE va îngropa economiile europene.

Parteneri