Piața germană de automobile dă un semnal puternic împotriva mașinilor pe baterii după ce în luna ianuarie 2023, vânzările au scăzut cu 83% față de decembrie 2022, relevă oficialii de la KBA (Kraftfahrt-Bundesamt), autoritatea de specialitate germană.
Mai precis, dacă în decembrie 2022 au fost vândute peste 104.000 de exemplare electrice, în ianuarie s-au vândut doar 18.100 de mașini.
Un factor important pentru acest colaps îl constituie echivalentul programului „Rabla” de la noi. Din 2023, acest program oferă doar 4.500 de euro pentru cei care vor să-și ia o mașină electrică, însă dacă prețul mașinii depășește suma de 40.000 euro reducerea de tipul „Rabla” a scăzut până la un nivel de 3.000 euro.
In 2022 reducerile date de statul german pentru masinile electrice erau de 9.000 euro.
Conform unui studiu realizat de Autoscout24, masina electrica este „în cădere liberă” pe majoritatea piețelor pentru că este prea scumpă, are prea multe lipsuri față de una tradițională și programele de ajutorare al șoferilor cu reduceri de tipul Rabla dispar încet de pe piețele importante precum Franța, Norvegia, Olanda și Germania, scrie Autolatest.
Reamintim că mai multe țări, între care Polonia, Italia, dar și Bulgaria sau România se opun intenției UE de a interzice vânzarea mașinilor noi cu motoare pe benzină sau motorină.
Partidul AUR, de opoziție, a declarat că acest plan al UE va îngropa economiile europene.