1.2 C
București
duminică, decembrie 10, 2023
AcasăExterneCăpușatul Tarom, cu număr dublu de angajați, dator la Aeroportul Iaşi

Căpușatul Tarom, cu număr dublu de angajați, dator la Aeroportul Iaşi

Articole Similare

Aeroportul Iaşi a cerut executarea silită a companiei Tarom, din subordinea Ministerului Transporturilor, pentru o datorie de 1,1 milioane lei, transmite publicația 7Iasi.ro.

 

Operatorul aerian a acumulat datorii către regia aeroportuară încă de anul trecut în contul zborurilor operate de la Iaşi.

În trecut, doar ministrul USR al Transporturilor, Cătălin Drulă a încercat să “rupă pisica” sinecurilor din căpușatul Tarom, dar USR abfoat scos de la Guvernare de tandemul PNL-Iohannis. De atunci, acțiunile minstrului Grindeanu de restructurare a companiei nu au fost deloc vizibile.

Banii datorați sunt reprezentați de taxele de procesare pe pasageri, servicii de aterizare, balizaj şi staţionarea avioanelor.

Vaca de muls ”Tarom”: zeci de familii plătite din banii românilor

Tarom nu a plătit însă sumele respective, astfel încât a fost acționat în judecată la Tribunalul Iaşi de către aeroportul ieșean, companie din subordinea Consiliului Județean.

Aeroportul a emis opt facturi, iar în 6 februarie 2023 a trimis şi o somaţie de plată. Cum TAROM nu şi-a onorat obligaţiile, s-a ajuns la proces. Aeroportul a cerut plata debitului în baza OUG 119/2007 cu titlu executoriu. Primul termen dat de magistraţii de la Tribunalul Iaşi a fost stabilit la data de 24 mai 2023, potrivit 7Iasi.

La finalul anului 2022, compania avea datorii şi către statul român, dar şi către aeroporturile din ţară de pe care operează curse. La Iaşi, compania TAROM gestionează ruta spre Otopeni, cu zboruri zilnice, dar şi curse charter pe perioada sezonului estival.

TAROM a mai fost dată în judecată şi de Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” din Cluj- Napoca pentru plata datoriilor restante.

În planul de restructurare al TAROM, trimis către Comisia Europeană de statul român, se stipulează că societatea va intra pe profit în 2024. În cazul în care nu va face acest lucru până în 2025, compania va intra în faliment sau va fi privatizată. Operatorul a intrat din martie 2020 într-un colaps financiar, când societatea deținută de statul român nu se mai putea susține din propriile venituri.

Compania are peste 1.200 de angajați, fiind recunoscută pentru faptul că a devenit adăpost pentru rudele, amantele și obligațiile liderilor politici. Chiar sâmbătă, ministrul Sorin Grindeanu a recunoscut la Prima TV că ”o companie de mărimea TAROM-ului trebuie să aibă în jur de 500, hai să zic 600 de angajaţi. TAROM-ul are mai mult decât dublu, în acest moment”.

Grindeanu (PSD) nu a avansat însă nici o soluție pentru compania cvasi-falimentară din subordinea sa.

Parteneri

Ministrul Agriculturii: România susţine introducerea NGT1 cu o condiţie

Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, precizează că România susţine introducerea...