19 C
București
sâmbătă, mai 18, 2024
AcasăConstantaNeînțelegeri referitoare la „Programul privind casarea autovehiculelor uzate”. Ce au decis consilierii...

Neînțelegeri referitoare la „Programul privind casarea autovehiculelor uzate”. Ce au decis consilierii locali

Articole Similare

După şedinţa extraordinară de luni, neînţelegerile între consilierii locali din Constanţa continuă. Pe ordinea de zi a şedinţei a fost inclus şi proiectul de hotărâre privind înscrierea municipiului în „Programul privind casarea autovehiculelor uzate”. Potrivit proiectului iniţial, prin Programul Rabla, în fiecare an se puteau casca doar 500 de maşini vechi, bugetul total fiind de 300.000 de lei, iar fiecare participant primea 3.000 de lei pentru un autoturism. Cu toate acestea, consilierii locali USR au propus două amendamente care au fost respinse de consilierii PNL, iar cei de la PSD s-au abţinut. Unul dintre amendamente a fost că în fiecare an să poată fi casate 5.000 de maşini prin Programul Rabla, iar celălalt a fost că bugetul să fie în valoare de trei milioane de lei.

„Pentru că așa au vrut Vergil Chițac și consilierii PNL+PSD, doar 500 de autoturisme din Constanța vor putea fi înscrise în Programul național Rabla Local, pentru casarea autoturismelor uzate de pe raza municipiului. Amintim că, prin Rabla Local, constănțenii vor putea casa mașini mai vechi de 15 ani, fără obligația de a cumpăra una nouă, primind la schimb suma de 3.000 lei. În cadrul ședinței extraordinare a Consiliului Local de luni, 10 aprilie, consilierii USR Constanța au propus două amendamente la proiectul inițiat de primarul Chițac. Este vorba despre creșterea numărului de autoturisme ce pot fi casate de la 500 la 5.000 (așa cum este permis în program și în condițiile în care aproximativ 55.000 de autoturisme din Constanța s-ar încadra în proiect) şi creșterea solicitării pentru finanțare de la 300.000 la 3 milioane de lei.

Deși 80% din banii pentru Rabla Local sunt alocați de Administrația Fondului pentru Mediu, iar necesitatea modernizării sau a reducerii parcului auto al Constanței reprezintă o chestiune urgentă, amendamentele noastre nu au fost votate de consilierii PNL și PSD.

În alte orașe din țară, cum ar fi Timișoara sau Brașov, unde sunt administrații USR, iar primarii acordă o atenție sporită protejării mediului și tranziției către conceptul de orașe verzi, proiectul a fost propus direct și votat cu posibilitatea de casare a 4.700 și, respectiv, 5.000 de autoturisme. Din nou, lipsa de viziune și incompetența primarului Vergil Chițac au pus Constanța pe lista orașelor care s-au oprit în timp, unde accentul nu este pus pe eficiență și inițiativă pentru reducerea poluării și protejarea mediului, ci pe vânzări de plaje, tăieri ilegale de pomi, cumpărat beculețe de milioane de lei din bugetul local, sfidări, minciuni și promisiuni fanteziste”, a afirmat Mihai Ochiuleţ.

 

Parteneri

Salamul de Sibiu revine oficial în SUA

Primul produs românesc de origine animală exportat pe piața...