În Italia, numărul accidentelor rutiere provocate de cei care folosesc trotinete electrice a crescut cu aproape 40% în 2022 față de anul anterior, anunță biroul de statistică al țării.
În urmă cu câteva săptămâni, autoritățile au promis măsuri împotriva acestor vehicule, scrie agenția Reuters.
Statisticienii de la ISTAT afirmă, de asemenea,în raportul anual că 2.929 de persoane au fost rănite în 2022 în accidente provocate cu trotinete electrice, comparativ cu 2.101 de persoane rănite în 2021. Numărul deceselor cauzate de astfel de accidente a crescut la 16 față de 9 în 2021 cu un an înainte.
Trotinetele electrice au cunoscut în ultimii ani o creștere spectaculoasă a popularității în marile orașe din întreaga lume, oferind o cale prietenoasă față de mediu și rapidă de a le traversa când sunt sufocate de trafic.
În același timp, ele au declanșat un veritabil val de nemulțumiri din partea rezidenților deranjați că ele sunt conduse pe trotuare sau în alte moduri care periclitează siguranța publică. Alte nemulțumiri țin și de faptul că acestea sunt adesea abandonate de cei care le folosesc în locuri care încurcă circulația pietonilor și nu numai.
Aminti, în luna aprilie a acestui an parizienii au decis prin referendum interzicerea trotinetelor electrice de închiriat, măsura fiind votată de o proporție covârșitoare a celor care s-au prezentat la urne. Franța luase încă din 2019 măsuri de reglementare a folosirii lor pe fondul unui alt val de nemulțumiri publice.
În peninsulă trotinetele electrice au devenit populare în orașele mari ca Roma și Milano, unde sunt folosite de navetiști, studenți, turiști și angajații companiilor de livrări.
Se cere o poliță de asigurare obligatorie pentru cei ce folosesc trotinete electrice
Chiar dacă în Italia nu s-a pus problema interzicerii lor, mai multe orașe au analizat limitarea vitezei trotinetelor și reducerea numărului de firme care le pot închiria publicului.
În luna iunie, guvernul a anunțat o serie de măsuri precum cumpărarea unei polițe de asigurare și obligativitatea purtării unei măști de protecție.
Deocamdată, Parlamentul de la Roma nu a votat asupra propunerilor formulate de guvernul Giorgiei Meloni. Măsurile propuse de executivul italian fac parte dintr-un efort mai larg de a-i pedepsi pe cei care conduc iresponsabil, fie că este vorba de condusul sub influența alcoolului sau a drogurilor, fie de folosirea la volan a telefonului mobil.
Totodată, față de 2021, numărul deceselor în urma unor accidente rutiere a crescut cu 9-10%, ajungând la 3.159 de morți.
Citește și: Acumulatori de trotinete furați din Franța descoperiți la Buzău